Marmara Gündem - 29 Haziran 2014, Pazar

21 Haziran 2013
2.334 kez görüntülendi

kumburgaz

Malumunuz okullar kapandı, çocuklar ve aileleri yaz tatili için hazırlıklara başladı. Dolayısıyla benim oğlumda tatil öncesi sabırsızlanmaya ve bana baskı yapmaya başladı :) Geçen gün evde her zamanki gibi pc başında vakit geçirirken bir baktım oğlum marketten kendi kafasına göre aldığı deniz gözlüğü ile çıka geldi. Baba ne zaman denize gideceğiz, ben deniz gözlüğüm ile şöyle suya gireceğim böyle denize dalacağım demeye başladı.

E tabi baba yüreği dayanamadım ve günü birlikte olsa çocuk hevesini alsın diye yakın bir yere denize götürmeye karar verdim. Aklıma küçükken gittiğim ve İstanbul’da yaşadığım yere fazla uzak olmayan Büyükçekmece ilçesine bağlı Kumburgaz plajı geldi.

Aynı akşam hemen denize gitme hazırlıkları başladı. Çantaya çocuk için güneş kremi, havlular, yiyecek içecek vs vs derken her şey tamam iyi güzelde Kumburgaz plajı nerede ve nasıl gidilir ? hiç bilmiyorum en son çocukluğumda gitmiştim !

kumburgaz kumsalı

Hemen netten araştırmaya başladım Kumburgaz ulaşım hakkında pek tatmin edici bilgi bulamadım. Daha sonra devamlı sağa sola gezmeye giden ağabeyime sordum. Oda az çok tarif etti.

Kumburgaz Ulaşım

Sonra sabah 7:00′da İstanbul’un Zeyinburnu ilçesinden Kumburgaz plajına gitmek üzere evden çıktık ve yola koyulduk. Bizim buradan Merter’e gitmek üzere minibüse bindik Zeytinburnu Metro istasyonuna ulaştık. Buradan Metroya binerek Yenibosna ya gittik. Yenibosna’dan Kumburgaz plajına gitmek üzere Halk otobüsüne bindik. Yaklaşık 45 dakikada Kumburgaz halk plajına ulaştık ve aynı şekilde geri döndük yalnız dönüş saatinizi iyi ayarlamanız gerekiyor çünkü biz saat 17:30 gibi çıktık halk otobüslerinde oturacak yer yoktu.

kumburgaz plajı

Kumburgaz Denizi Ve Kumsalı Nasıl

Biz hafta içi gittiğimiz için plaj fazla kalabalık değildi. Gidecek olanlara kısa kısa Kumburgaz plajı hakkında bilgiler aktarayım. Plaj paralı değil. İsterseniz kumsaldan 15 TL ye 2 adet şezlong ve 1 adet şemsiye kiralaya biliyorsunuz. Denizi güzel ve temiz. Denizi çok derin değil dubaları geçtikten sonra bile tam boya ulaşmıyor. Can kurtaran var Soyunma kabinleri (2 TL ) ve tuvaletleri (1 TL) mevcut. Yiyecek içecek ihtiyacınız için Kumsalın hemen girişinde Bim var marketler ve lokantalar mevcut.

Kısacası oğlum baya eğlendi ve güzel bir gün geçirdik. Aklıma gelenler bunlar Kumburgaz halk plajı hakkında sormak istedikleriniz varsa yorum bölümünden sorabilirsiniz, memnuniyetle cevaplarım.